Šatník
- Pôvod
- David Suchet sa snažil od začiatku o najvernejšie
zobrazenie svojej postavy, ktorú vymyslela Agatha Christie. No prvotné
prípravy na filmovanie, výber kostýmov ako aj make-up, vykreslili
Poirota ako šaša. Prvé kostýmy zahrňovali pumpky, poľovnícke saká a
čiapky ako mal Sherlock Holmes. V jednom v rozhovore Suchet neskôr
uviedol, že chcel nosiť: obleky, stojatý golier, motýliky, domáce saká
a pruhované nohavice. Teda oblečenie detektíva ako ho čitatelia poznajú
z kníh. Produkcia to však zakázala, pretože televízna verejnosť by to
považovala za nudné a depresívne. Na to Suchet povedal: “Budete
musieť obsadiť niekoho iného...” Po úspechu prvej série bolo
pre produkciu jasné, že urobila dobre keď počúvla Sucheta.
- Garderóba
-
Poirot nosí saká, župany, obleky, smokingy a kabáty. Vzhľadom k jeho
štýlu oblečenia sú to látky a strihy prevažne na zákazku. V skorších
rokoch nosil obleky svetlejších farieb, no neskôr ho vidno častejšie v
tmavších farbách. V rámci filmovania nosil aj kabát s klopami, sivý
pruhovaný oblek, vestu, bielu košeľu s tuhým priečelím a so stojatým
golierom, motýlikom, rukavicami a klobúkom Homburg. A pod tým všetkým
vypchávky keďže herec má veľkosť pásu 34“ a Hercule má veľkosť 43“.
Samozrejmosťou sú manžetové gombíky, väčšinou s drahými kameňmi a
nemožno zabudnúť ani na
brošňu v tvare vázy, ktorú nosí v
klope obleku. Túto brošňu dostal od Virginie Mesnard ešte keď žil v
Belgicku. Dôležitým detailom je tiež cviker pripojený k čiernej šnúrke,
ktorý nosí v ľavom vrecku vesty. V pravom vrecku vesty nosí
zase vreckové hodinky pripojené o retiazku s fialovým kameňom.
Pozornému oku neunikne ani prsteň na ľavom malíčku.
Poirot takmer vždy nosí topánky z lakovanej kože v
kombinácií so šedými koženými gamašami, bez ohľadu na
to, či je v meste, alebo na vidieku. To nie je práve najpohodlnejšie,
no on vždy drží formu pravého elegána. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je
aj vychádzková palica s rukoväťou labute.
- Dizajn
- V prvých rokov pracovali na kostýmoch Sue Thomasová a Linda
Mattlocková (1989-1990). Túto prácu ocenila aj akadémia udelujúca ceny BAFTA
za rok 1990 v kategórii - Najlepšie kostýmy. Keď sa po
dlhšej prestávke v roku 2003 začalo znovu filmovať tak sa hlavnou
kostýmovou výtvarníčkou stala Sheena Napierová
(2003-2013). No na kostýmoch spolupracovali aj Jason Gill (2003-2005),
Philip O'Connor (2005-2013), garderobierka Anne-Marie Bigbyová
(2009-2013) a ďalší.