Smrť na Níle
Poirot's wardrobe

Šatník

Pôvod
David Suchet sa snažil od začiatku o najvernejšie zobrazenie svojej postavy, ktorú vymyslela Agatha Christie. No prvotné prípravy na filmovanie, výber kostýmov ako aj make-up, vykreslili Poirota ako šaša. Prvé kostýmy zahrňovali pumpky, poľovnícke saká a čiapky ako mal Sherlock Holmes. V jednom v rozhovore Suchet neskôr uviedol, že chcel nosiť: obleky, stojatý golier, motýliky, domáce saká a pruhované nohavice. Teda oblečenie detektíva ako ho čitatelia poznajú z kníh. Produkcia to však zakázala, pretože televízna verejnosť by to považovala za nudné a depresívne. Na to Suchet povedal: “Budete musieť obsadiť niekoho iného...” Po úspechu prvej série bolo pre produkciu jasné, že urobila dobre keď počúvla Sucheta.

Garderóba
Poirot nosí saká, župany, obleky, smokingy a kabáty. Vzhľadom k jeho štýlu oblečenia sú to látky a strihy prevažne na zákazku. V skorších rokoch nosil obleky svetlejších farieb, no neskôr ho vidno častejšie v tmavších farbách. V rámci filmovania nosil aj kabát s klopami, sivý pruhovaný oblek, vestu, bielu košeľu s tuhým priečelím a so stojatým golierom, motýlikom, rukavicami a klobúkom Homburg. A pod tým všetkým vypchávky keďže herec má veľkosť pásu 34“ a Hercule má veľkosť 43“. Samozrejmosťou sú manžetové gombíky, väčšinou s drahými kameňmi a nemožno zabudnúť ani na
Poirot's wardrobe
brošňu v tvare vázy, ktorú nosí v klope obleku. Túto brošňu dostal od Virginie Mesnard ešte keď žil v Belgicku. Dôležitým detailom je tiež cviker pripojený k čiernej šnúrke, ktorý nosí v ľavom vrecku vesty. V pravom vrecku vesty nosí zase vreckové hodinky pripojené o retiazku s fialovým kameňom. Pozornému oku neunikne ani prsteň na ľavom malíčku. Poirot takmer vždy nosí topánky z lakovanej kože v kombinácií so šedými koženými gamašami, bez ohľadu na to, či je v meste, alebo na vidieku. To nie je práve najpohodlnejšie, no on vždy drží formu pravého elegána. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je aj vychádzková palica s rukoväťou labute.


Dizajn
V prvých rokov pracovali na kostýmoch Sue Thomasová a Linda Mattlocková (1989-1990). Túto prácu ocenila aj akadémia udelujúca ceny BAFTA za rok 1990 v kategórii - Najlepšie kostýmy. Keď sa po dlhšej prestávke v roku 2003 začalo znovu filmovať tak sa hlavnou kostýmovou výtvarníčkou stala Sheena Napierová (2003-2013). No na kostýmoch spolupracovali aj Jason Gill (2003-2005), Philip O'Connor (2005-2013), garderobierka Anne-Marie Bigbyová (2009-2013) a ďalší.